Dzień dobry, stałem się posiadaczem Superba iV wersja L&K. Liftback, oczywiście czarny metallic. To pierwsza hybryda w moim życiu. Kupione w ASO Skody, wersja demonstracyjna dealera. Pytanie: czy podczas ładowania ładowarką (akumulatora trakcyjnego) akumulator 12V jest też ładowany? Czy jest opcja jazdy wyłącznie na benzynie? Opcja wyłącznie na prądzie lub jako hybryda jest dostępna pod jednym przyciskiem koło lewarka skrzyni, ale mi chodzi o jazdę tylko na benzynie. No i jak tam wyłączyć Start-Stop? Czy jak będę jeździł ręcznie zmieniając biegi to Start-Stop będzie gasił silnik na postoju? Skrzynia oczywiście DSG + łopatki zmiany biegów przy kierownicy.
Nowy Superb iV
Zwiń
X
-
Ha, to ja bym od Ciebie oczekiwał odpowiedzi na te pytania
Bo mnie też interesuje ten model w przyszłości->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
-
-
krzynol , polecam się przejechać.
Ja byłem zaskoczony, ale niestety na minus, IMHO słabo się zbiera i słabo hamuje, podejrzewam, że masa ze względu na aku może mieć tu znaczenie.
Komentarz
-
-
Jest szybsze niż moje (jeszcze) OII 1.6 MPi. 1.8 tony: waga spora. Hamowanie: w trybie rekuperacji (tryb B) silnie zwalnia ok. 3 sekundy po zdjęciu nogi z gazu. W ASO Pan powiedział że aku 12V nie jest ładowany z ładowarki ale mówił też że ten akumulator (12V) jest w komorze silnika. Sprawdziłem no i jest w bagażniku z lewej strony za nadkolem...Pozdrawiam,
IGK
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpisHa, to ja bym od Ciebie oczekiwał odpowiedzi na te pytania
Bo mnie też interesuje ten model w przyszłościOstatnio edytowany przez kniazuk; 29216.Pozdrawiam,
IGK
Komentarz
-
-
nie ma guzika z trybem "dziury w Polsce" ?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpisPokaż to ekocudo w showroomie.Pozdrawiam,
IGK
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpisHa, to ja bym od Ciebie oczekiwał odpowiedzi na te pytania
Bo mnie też interesuje ten model w przyszłościPozdrawiam,
IGK
Komentarz
-
-
I kolejne spostrzeżenie. Wersja jest dość bogata, ma elektrycznie regulowane OBA przednie fotele. Zapomniano o jednym szczególe: braku podświetlenia guzików którymi wybiera się zaprogramowane ustawienie. Wczoraj wieczorem jak było zupełnie ciemno otwieram drzwi i muszę przestawić fotel bo wcześniej autem jechała żona. Nie wsiądę na fotel bo na jej ustawieniu jest on w położeniu maksymalnie do przodu. Na rękach mam rękawiczki, nie widzę co wciskam. Oświetlenie tak działa że nie świeci na te guziki. Guziki nie są podświetlane. Natomiast napis Skoda bardzo ładnie jest wyświetlany na podłożu, tylko co z tego Do auta są trzy kluczyki, podobno jest możliwość ich zaprogramowania pod konkretnego użytkownika. Pewnie to rozwiąże sprawę. Na razie zostaje bez zmian. Może przeczyta to ktoś z działu rozwoju Skody i poprawią w następnej generacji...Pozdrawiam,
IGK
Komentarz
-
-
Fotowoltaika - nie posiadam. Naładowanie akumulatora trakcyjnego (pojemność 13kWh) z 12% do 100% trwa 5 godzin przy użyciu jednofazowej ładowarki (była w zestawie). Jest też kabel do podpięcia z Wallboxa czy jak mu tam. Ale z tego jeszcze nie korzystałem. Kupiłem na allegro watomierz za ok 50zł, niestety nie działa z ładowarką mimo tego że jest sprawny. Trzeba to będzie sprawdzić przy użyciu amperomierza cęgowego i voltomierza. Auto odebrałem 26-02-2021 i do dziś jeszcze nie tankowałem. Jeżdżę każdego dnia.
Spostrzeżenie: pod podłogą bagażnika, na samym jego początku (przy zderzaku), jest spora wnęka, w której mieszczą się kable do ładowania i inne drobiazgi. Na bokach i na podłodze bagażnika, są siatki. Żeby dostać się do tej wnęki, to trzeba pozdejmować uchwyty siatek, bo nie będzie można unieść jej pokrywy - dojdzie do kolizji. Siatka podłogi ma 6 zaczepów: w narożnikach i po bokach. Podłoga bagażnika w iV ma tylko 4 zaczepy: w narożnikach. Siatka rozciągnięta na tych 4 zaczepach wygląda okropnie i traci część swojej funkcjonalności. Boczne, ze względu na małą wysokość od podłogi do półki wypadają bardzo blado w porównaniu do tego co miałem w Octavii. Funkcjonalność bagażnika tej wersji w porównaniu do funkcjonalności bagażnika Octavii II: nie ma co porównywać.Ostatnio edytowany przez kniazuk; 29216.Pozdrawiam,
IGK
Komentarz
-
-
W minionym tygodniu postanowiłem wsiąść do auta po tym jak padał deszcz a auto stało na dworze. Niby nic, ale na boczek fotela kierowcy chlusnęła woda z dachu... A potem, otworzyłem klapę bagażnika. Tu też zrobiło się ciekawie: woda z klapy poleciała na siłowniki (są szerokie bo zawierają mechanizmy napędowe) odbiła się i wleciała do wnętrza bagażnika Jak to jest: "Przemyślane rozwiązania..." Po ponad miesiącu użytkowania zaczynam dostrzegać też plusy tego meleksa. O nich później.Pozdrawiam,
IGK
Komentarz
-
-
z tymi światełkami w guzikach fotela to fakap skody od wielu modeli
ale słucham dalej opowieści, bo są zajebiste->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Ładowanie akumulatora trakcyjnego. Start ładowania z ok. 40% pojemności baterii powoduje pobieranie mocy czynnej z sieci ok. 1450W (1,45kW). Zmierzone amperomierzem cęgowym i voltomierzem marki Unit. Natężenie pobieranego prądu z sieci to 6,28 [A]. Nie wiem czy w ciągu ładowania spada bo zapomniałem sprawdzić przed końcem. Ale przy założeniu że nie spada, orientacyjny koszt naładowania akumulatora wynosi: 1,45(pobierana moc) kW x 6(czas ładowania)h x 0,8 (koszt 1kWh) zł/kWh=6,96zł. To pozostaje jeszcze zweryfikować ile km przejadę na prądzie a następnie odnieść to do dystansu 100km. Stara prawda mówi: od dużej pojemności lepsza jest tylko większa pojemność. Ale taki napęd elektryczny na krótkich dystansach jest fenomenalny. Cisza w której się podróżuje jest tak kojąca, że wolę jechać... wolniej, bo dłużej w niej przebywam. "Cisza jest wystarczająco wymowna" - taki slogan tylko nie pamiętam której marki. To po prostu trzeba przeżyć. Ciszę przerywa tylko Skoda Sound - to temat na następny tydzień.Pozdrawiam,
IGK
Komentarz
-
-
W minionym tygodniu była aktualizacja, to dziś więcej tematów.
1. Skoda Sound. Nie jestem audiofilem, ale dźwięk jest po prostu kiepski. Zauważyła to też moja żona, która normalnie nie zwraca uwagi na jakość dźwięku. Ona na co dzień jeździ 500 Rivą a tam audio jest wysokiej klasy. Także wysoko postawiona poprzeczka obnaża słabości systemu Skody. Zatem jeżeli bardzo zależy Ci na jakości dźwięku to sprawdź i posłuchaj jak gra, i również jak głośno gra. Tu dopiero dzieją się ciekawe rzeczy. Przy mocnym wzmocnieniu, czasem tak jakby brakowało prądu: ściszenie na ułamek sekundy, kondensatory w torze audio naładują się oddadzą moc - jest ok ... - i powtórka. Do porządnego rockowego grania to się nie nadaje. Średnie tony są tak wypuklone, że nie pomaga nawet rozbudowana korekcja. Efektem jest słynna w latach 90-ych "ściana gitar": zagłusza wszystko. Do czego to prowadzi: wyłączam radio w nadziei że będzie lepiej. A tu kolejna niespodzianka, a raczej wku...e. Bo: wtedy na ekranie radia wyświetla się zegarek. Taki okrągły, ze wskazówkami i tarczą o średnicy ok 7cm. Tyle że stylistyka każdej z trzech wersji nijak ma się do tego co jest wyświetlane na zegarach. W żadnej wersji, nic do siebie nie pasuje. Proszę zwrócić uwagę na nawiewy na desce rozdzielczej: boczne i centralne są na tej samej wysokości, i to wtedy wygląda. Nowoczesne auta (min Octavia IV) już tego nie mają, i dlatego też jest Superb a nie ma Octavii IV.
2. Wracam do tematu ładowania. Pisałem ze pobiera 6,28A. I tak, i nie. Otóż: dokopałem się do opcji, w której wybiera się wartość ładowania: maksymalne/zmniejszone. I te 6.28A to było na zmniejszonych. Przy maksymalnym, ciągnie 10,18A [!!!!!!!] co daje ponad 2,4kW. Także jak masz słabą instalację w garażu to najpierw ją popraw. Kable 3x2,5mm2 minimum i zabezpieczenie 16A. Jeżeli chodzi o koszt całkowity powinien być taki sam. Wiadomo: mniejszy prąd, dłuższy czas ale to bezpieczniejsze dla aku. Dziś sprawdziłem przy tym samym stanie rozładowania akumulatora" mniejszy prąd to 4godz 20 minut, prąd maksymalny 2 godz 40 minut. Ostatnio wyjechałem aku do 7%. No to pokazał 9 godzin 5 minut, przy 6.28A.
3. Zmiana kół. W końcu udało się zdjąć te paskudne czarne ze zdjęcia powyżej i założyć normalne, srebrne. Mimo że nie przywiązuję wagi do tego jak samochód wygląda, felgi Trinity podkreślają powagę tego modelu. Zdjęcie wrzucę za tydzień. W internetach w oficjalnym sklepie Skody komplet kosztował ok 4000zł, ja kupiłem od bezpośrednio producenta (do poprzedniej Skody też u nich kupiłem) i zapłaciłem 2400zł. A wychodzi na to że to identyczna felga. Nie będę pisał na jakiej stronie by nie być posądzony o reklamę. Moje drugie auto nie ma koła zapasowego a tylko zestaw naprawczy. Meleks tak samo. Takie czasy. I co z tego? To, że żabą można podnieść auto tylko z przodu. Z tyłu za bardzo nie ma jak! No i konsternacja, wku...e, że co, ja nie dam rady? Kurs do kolegi po podnośnik, korbkowanie i olśnienie. Ma dorobioną taką przejściówkę do żaby: wkłada się ją do tej miseczki a od góry przyspawany kątowniczek pasujący do kołnierza progu. Genialny patent. Cóż, potrzeba matką wynalazków. Widać wcześniej nie potrzebowałem bo miałem normalne auta...
4. To naprawdę krótko. 3 stopnie Celsjusza, jadę do pracy, odcinek 6km. W trybie Hybrid. Ile razy silnik się wyłączył: 5. Mam po drodze tylko jedną sygnalizację świetlną. No i było czerwone. Silnik zgasł. Sygnalizacja jest 2km od domu i to było już drugie wyłączenie! Zatem jeżeli jesteś świadomy tego co dzieje się jak silnik i olej w nim jest zimny, a Twój samochód ma to w kufrze to nie kupuj bo się będziesz denerwował.Pozdrawiam,
IGK
Komentarz
-
-
No ok. oprócz tych pierdół i niedoróbek czy anty simply clever, jakieś awarie, akcje serwisowe czy przywoławcze?
czy jakieś inne sprawy awaryjne czy naprawcze?
co do ładowania, to ogniwom LiPo czy LiFePo4 nie przeszkadza duży prąd ładowania->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
licznik.jpg
Ja też się pochwalę że jeźdzę dwuma hybrydami Toyota Corolla i Syberb iV.
Powiem tak, konfort jazdy na trasach nie porównywalny, Toyota z napędu hybrydowego korzysta do prędkościach 70 km/h, a Superb korzysta w całym zakresie prędkości co według mnie jest dużym plusem. Na trasie Ruda Śląska - Kraków zużycie spada do 2,7 l/100km przy prędkości do 140km/h (na zdjęciu podsumownie przejazdu).
Nie wiem czy dobrze zrozumiałę kolegę który pisze o swojej Superbie że posiada jeden akumulator w bagażniku po lewej stronie. Ale superb ma akumulator pomocniczy który jest właśnie w bagażniku po lewej stronie, a główna bateria jest podwieszona pod spodem pod siedzeniami pasażerów z tyłu. Z tego względu nie widać rury wydechowej samochodu bo kończy się przed baterią. Ja jeżdząc po trasach i w mieście korzystam z tempomatu aktywnego jest to wygoda i zarazem ekonomia zużyczia paliwa.
Komentarz
-
-
-
Co do łądowania maksymalne to 3,4kW z ładowark 3-fazowych (22kW moc ładowarki) i nie da się więcej bo samochód programowo blokuje ładowarkę.
Cena za kilowat w ładowarce Greenway to po podwyżce (od 1.11) 1,67 zł.
Do naładowania od 0 do 100% potrzeba około 12kWh.
Jadąc w trybie elektryk baterii starcza na przejechanie 51 kmOstatnio edytowany przez roberta; 1013.
Komentarz
-
Komentarz